„Fericiţi şi sfinţi sunt cei ce au parte de întâia înviere! Asupra lor a doua moarte n-are nicio putere; ci vor fi preoţi ai lui Dumnezeu şi ai lui Hristos şi vor împărăţi cu El o mie de ani.” (Apocalipsa 20:6)
Bătălia finală de la Armaghedon (Apocalipsa 16:16), care s-a dovedit a nu fi deloc o „bătălie”, a lăsat ca națiunile să existe pe pământ. Diavolul este închis, astfel încât să nu mai poată înșela națiunile (Apocalipsa 20: 3). Hristos nu vine să domnească pe un pământ pustiu (Apocalipsa 11:15, 12: 9-19, 19:6). El domnește peste toate împărățiile acestei lumi. Ultimul imperiu al lui Daniel este și un imperiu mondial, un imperiu care cuprinde întregul pământ (Daniel 2:35).
Va domni Hristos pe pământ sau din cer? Scriptura nu spune nimic despre asta. Oamenii de știință ne spun că Universul nostru este un continuum spațiu-timp. Trăim într-o lume formată din patru dimensiuni: lungime, lățime, înălțime (volum) și timp. Dar, în principiu, pot exista mai multe dimensiuni. Oamenii speculează despre anumite universuri paralele. Biblia ne vorbește despre dimensiunile cerești care ne înconjoară. Va trece Isus dincolo de dimensiune, așa cum a făcut în cele 40 de zile după învierea Lui? La fel ca și îngerii, care sunt ființe cerești și care traversează uneori dimensiunile? Va traversa Isus între Ierusalimul ceresc și Pământ? Nu stim, dar vom afla într-o zi! Sfinții înviați vor putea traversa între dimensiuni? Nu știm. Dar El va conduce și va domni peste neamuri, și noi împreună cu El (Apocalipsa 2:26-28, Psalmul 2:6-12.) Să conduci cu un sceptru de fier este diferit de a lovi cu un baston din fier. A conduce înseamnă a călăuzi și a purta de grijă. A judeca înseamnă și să îndrepți lucrurile.
Pământul este un haos și națiunile sunt total răvășite. Hristos va desăvârși din nou totul și nu numai în cer, ci și pe pământ, unde neprihănirea Lui perfectă va fi prezentă. Va exista o Domnie dreaptă, care nu a fost încă cunoscută sau trăită. Multe versete din Vechiul Testament vorbesc despre acest lucru (vezi Psalmul 22: 28-29, 46:10-11, 47:2-10, 67, 96, 98, 138, 145:13-21; Isaia 9:4-6, 11:1-10, 29: 17-24; Mica 4:1-3; Țefania 3:9-20; Zaharia 9:10, 14:9; Apocalipsa 5:9-10). Cartea Apocalipsei nu vorbește despre felul în care va domni Domnul Hristos pe pământ. Profeții din Vechiul Testament vorbesc mai mult despre asta.
Natura va fi restaurată: deșertul va deveni un câmp fertil, iar câmpul fertil ca o pădure. Dreptatea Domnului va locui în deșert (Isaia 32:15). Pământul nu va mai avea fiare sălbatice; ploile vor fi trimise la timp, ploi de binecuvântare, astfel încât copacii să dea roade și pământul să poată fi cultivat (Ezechiel 34: 25-27). Va exista pace, astfel încât săbiile vor fi transformate în pluguri (Isaia 2: 2-4). Durata de viață va crește, astfel încât să se ajungă la vârstele de dinaintea Potopului, dar moartea va continua să fie prezentă.
„…nu se va mai auzi în el de acum nici glasul plânsetelor, nici glasul ţipetelor. Nu vor mai fi în el nici copii cu zile puţine, nici bătrâni care să nu-şi împlinească zilele. Căci cine va muri la vârsta de o sută de ani va fi încă tânăr, şi cel ce va muri în vârstă de o sută de ani va fi blestemat ca păcătos.” (Isaia 65:19-25)
Va exista pace și în regnul animal (Isaia 11:6-9, 65:25). Leul va sta cu mielul, copilul se va juca lângă cobră; vacile se vor hrăni împreună cu ursul. Va fi o lume ideală, dar încă nu perfectă. Păcatul și moartea vor fi acolo.
Se va domni cu un pumn de fier și se va impune dreptatea. Cei răi vor exista acolo (Psalmul 101:8) și trebuie să fie judecați (Psalmul 72). Vor exista conflicte între națiuni – dar nu război – și Domnul (nu Curtea Internațională de la Haga sau ONU în SUA) va fi Cel care va face dreptate (Isaia 2:4).
Noul cer și noul pământ sunt în viitor. Națiunile vor trece printr-un proces de învățare, astfel încât să poată învăța cum să slujească perfect Domnului (Mica 4:1-3). Israelul va avea un loc central. Împărăția lui Mesia este strâns legată de împărăția Sa peste Israel (Luca 1:33).
Ierusalimul va fi centrul lumii. Marele Fiu al lui David va domni (Osea 3: 4-5, Ezechiel 37: 15-28). Oare nu este un miracol că împărații-preoți, care vor fi parte din guvernare și care aparțin primei învieri, sunt binecuvântați și sfințiți (adică puși deoparte și desăvârșiți)? Cine nu ar vrea să facă parte din asta?
Atunci vei știi sigur că a doua moarte nu va avea putere asupra ta. Prima moarte este atunci când corpul tău moare pe pământ. A doua moarte este aruncată în Gheena, lacul de foc. În istorie, Gehenna este o mică vale în Ierusalim. În Biblia în limba ebraică, Gehenna a fost inițial locul unde anumiți împărați ai lui Iuda și-au sacrificat copiii prin foc. Ulterior, a fost considerată a fi blestemată (Ieremia 7:30-31 și 19:2-6).
În literatura rabinică și Scriptura creștină și islamică, Gehenna este o destinație a celor răi. Acesta este diferit de Sheol/Hades, locuința morților, deși versiunea King James a Bibliei traduce, de obicei, prin ambele cuvinte, deci și prin cuvântul anglo-saxon – Iad.
Scriptura vorbește clar despre viitorul minunat al domniei lui Hristos. Nu există loc pentru speculații. Nu există loc pentru așteptările „carnale”, ca și cum ar fi un fel de Valhalla germanică, cu băuturi alcoolice și femei. Nu, ci va fi bine și va exista pace. Va fi o anticipare, o gustare a ceea ce va urma și va fi absolut perfect, când cerurile noi și noul pământ vor fi acolo.